Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, May 1, 2009

Festival Kebudayaan & Kesenian Daerah Lawas




Momentum kecemerlangan dalam bidang kokurikulum diteruskan lagi apabila SKUM diistiharkan sebegai Naib Johan keseluruhan dan Johan kategori tarian etnik dalam Festival Kebudayaan & Kesenian peringkat bahagian Limbang baru-baru ini.Seramai 10 orang murid daripada 3 suku kaum utama di SKUM telah mewakili sekaligus mengharumkan nama sekolah kepersada daerah dan bahagian Limbang.Kalungan ucapan tahniah dan syabas buat guru pembimbing utama iaitu Pn Rohayu dan Pn Nooraini yang bertungkus lumus (berabis banar) mendidik para penari SKUM juga syabas buat guru-guru lain yang banyak membantu.

Hari ini dengan pelbagai kemenangan yang diperolehi dalam banyak kejohanan atau pertandingan yang disertai telah meletakkan nama SKUM sebaris dengan beberapa buah sekolah yang 'top' & 'glamour' di Lawas.

Sesungguhnya suasana sebegini telah merungkai dan memadamkan pelabelan SKUM sebagai sekolah yang 'daif' dahulunya lalu mendorong semangat kalangan guru untuk berusaha dengan lebih gigih demi mencapai matlamat khususnya dalam bidang akademik juga kokurikulum. Semoga segala kecemerlangan ini tidak melalaikan SKUM bahkan melonjakkan lagi pencapaian SKUM.

0 comments: